Knowledge Mobilisation

ASC! SOUL Pod

Knowledge mobilisation efforts were directed by the ASC! SOUL (Sharing Our Understanding and Learning) Pod.

Since effective knowledge mobilization is central to realizing the impact of arts for social change across Canada, the SOUL pod committed to leading a collective knowledge mobilization process with all ASC! research team members designing resources for sharing research outcomes. They sought to communicate with multiple audiences using diverse, and where possible, artful delivery platforms.

Knowledge dissemination can include: articles in academic and non-academic journals, performances, colloquiums, reports, found poetry, podcasts, websites, videos, storytelling, courses, conference presentations, cartoons, art exhibits, documentaries, conferences, information meetings, brochures, posters, discussion groups, and blogs.

The SOUL pod also engaged in internal knowledge mobilization across the national ASC! team, to ensure ongoing education, training, and knowledge exchange. The geographical diffusion of the ASC! team provided unique opportunities and challenges.

Work conducted within the SOUL Pod was directed by the research of two Co-Investigators: Dr. Katherine Boydell of Black Dog Institute, UNSW, Sydney, Australia and SickKids Learning Institute, Toronto, and
Dr. Lynn Fels, Faculty of Education, Simon Fraser University.

The SOUL Pod team included researchers Shira Taylor (SickKids Learning Institute) and Dr. Patti Fraser (Simon Fraser University).

SOUL pod activities included:

A Collaboration Study to document the ASC! Project’s national research collaboration process and to identify team challenges and triumphs by examining collaboration activities and perspectives of members of the research team.
An exploration of Found Poetry as an alternative and artful form of knowledge mobilization to disseminate research findings
A series of indepth conversations and interviews with senior artists reflecting on their art for social change practice. See Artists Speak (What Matters)
An online journal article: P. Fraser & F. Harrison, (2016). Art For? A conversation with Steven Hill. Art/Research International: A transdisciplinary journal. Ed. Conrad & Leavy, University of Alberta, Edmonton. Alberta
A conference presentation in New York City: Creative Liberation: Arts for Social Change. Performing the World 2016 Conference, Performing to Power. Sept 23-25, New York, New York, USA.

ASC! SOUL Pod

Les efforts de mobilisation des connaissances ont été dirigés par l’équipe baptisée SOUL Pod (pour Sharing Our Understanding and Learning).

Étant donné qu’il est primordial de mobiliser les connaissances pour prendre conscience des effets de la pratique de l’art pour le changement social dans l’ensemble du Canada, l’équipe SOUL Pod s’est engagée à mener un processus de mobilisation des connaissances avec tous les membres de l’équipe du projet ASC! chargés de concevoir des ressources pour diffuser les résultats de la recherche. Ils ont cherché à communiquer avec des publics multiples à l’aide de plateformes variées en faisant appel à leur ingéniosité.

Voici certains vecteurs de diffusion des connaissances : articles dans des revues spécialisées ou non spécialisées, spectacles, colloques, rapports, found poetry, balados, sites Web, vidéos, communication narrative, cours, conférences, dessins animés, expositions d’art, documentaires, exposés, rencontre d’information, prospectus, affiches, groupes de discussion, blogues.

L’équipe SOUL Pod s’est aussi consacrée à la mobilisation des connaissances à l’interne afin de garantir que l’acquisition et l’échange de connaissances se fasse de manière continue parmi l’ensemble des membres de l’équipe nationale du projet ASC!. La répartition géographique de ces derniers a engendré des possibilités et des défis uniques.

Les efforts de l’équipe SOUL Pod ont été guidés par les travaux de deux cochercheuses, soit Dre Katherine Boydell, Black Dog Institue, UNSW, Sydney (Australie) et SickKids Learning Institute, Toronto, et Dre Lynn Fels, Faculté des sciences de l’éducation, Université Simon Fraser.

L’équipe SOUL Pod comptait également les chercheuses Shira Taylor (SickKids Learning Institute) et Dre Patti Fraser (Université Simon Fraser) parmi ses rangs.

Voici certaines des activités réalisées par SOUL Pod :

Une étude conjointe pour documenter le processus de recherche collaboratif à l’échelle nationale du projet ASC! et cerner les difficultés et les réussites de l’équipe en examinant les activités de collaboration et les points de vue des membres.
Une exploration de la « poésie trouvée » (found poetry) comme habile moyen de mobilisation des connaissances pour diffuser les conclusions d’une recherche.
Une série de conversations et d’entrevues avec des artistes chevronnés à propos de la pratique de l’art pour le changement social. Voir Artists Speak (What Matters)
Un article dans une revue en ligne : FRASER, Patti, et Flick HARRISON. « Art For? A conversation with Steven Hill. », Art/Research International: A transdisciplinary journal, vol. 1, no 1, 2016, Éditions Conrad & Leavy, University of Alberta, Edmonton (Alberta).
Une présentation dans le cadre d’une conférence à New York : Creative Liberation: Arts for Social Change. Performing the World 2016, Performing to Power. 23-25 septembre, New York, New York, États-Unis.


More about… Knowledge Mobilisation

5 post(s) found.

CONTACT

ICASC NEWSLETTER

News, articles, events and more in your inbox twice a year!

Newsletter archive

DONATE TO ICASC

However you support ICASC, you will be helping to create social change! Become a Friend of ICASC with an annual donation of at least $15. Official receipts for tax purposes are provided promptly.